2012. augusztus 7., kedd

Vonatozás

A mai napunk remekül kezdődött, felkeltünk hajnalba, hogy kiérjünk a vonathoz, ami 8-kor indul. Kiszenvedtük a csomagunkat a hostelből, el az aluljáróig, aztán a metróig és persze egész idő alatt csak egy mozgólépcső volt, úgyhogy szegény Balázs cipelte a cuccainkat le-föl a lépcsőkön. Utána át kellett menni nem tudom hány ellenőrző ponton meg jegykezelőn, de felszálltunk a vonatra, ami tömve volt fehér emberekkel. A csomag épp, hogy elfért a vonat szűk folyosóján, a helyünkön természetesen már 2 analfabéta európai csaj ült, aki nem bírta leolvasni a jegyéről, hogy az ő helye nem a 27-es hely, hanem a 16-os…úgyhogy ezzel kisebb tumultus alakult ki, mire kivergődtek mi meg be, mert nem túl sok hely volt.  Egy kabinban 4 ágy volt, 2 alul 2 meg felül. Dórival a miénk volt a 2 alsó, Balázs helye meg a mellettünk lévő kabinban volt, de nagy szerencsénkre mellénk pont mongol fiatalok kerültek és a mi kabinunkban is ők lettek volna a felső 2 helyen, de így el tudtuk cserélni velük, így egy kabinban voltunk mind a hárman és 4. ember nem is volt. Nagyon csodálkoztak, amikor mongolul szóltunk hozzájuk és sokszor át is jöttek beszélgetni, sokkal közvetlenebbek, mint a kínaiak. A vonatút amúgy nagyon jó volt, a hely kényelmes, rengeteget aludtunk és végre ki tudtuk pihenni magunkat. 12 óra utazás után megérkeztünk Erlianba, ahol kerestünk egy szállást, ami szintén nagyon kulturált, van fürdőkád és wifi is! Miután itt lecuccoltunk elindultunk kaja után nézni és az egyik boltban megpillantottuk a mongol barátainkat és megkérdeztük tőlük, hogy hol van itt kajálda. Mondták, hogy nem messze van egy mongol étterem és oda elmentünk mindahányan, úgyhogy a 6 új mongol pajtásunkkal vacsoráztunk és beszélgettünk. Közben Balázsnak az a remek ötlete támadt, hogy ad nekik pálinkát, amit még otthonról hozott. Mindegyik megkóstolta és utána szörnyülködve mondták, hogy hát ez nagyon erős, de azért még kóstolgatták. Utána mindenki leírta a nevét meg az e-mail címét, hogy majd Ulánbátorban újra találkozunk, mert ők ma este mennek tovább oda. Holnap valahogy átjutunk a határon és remélhetőleg délutánra találunk egy Ulánbátorig közlekedő vonatot.